الاثنين، 16 يوليو 2012

فلاش

بما اني بني ادمه من الناس اللي مش عارفه بيسموهم ايه بالعربي بس بيقولوا عليهم visual
فأنا أول ماشوفت الصورة دي جت في دماغي مشاهد مش أفكار
#المشهد الاول
أنا لسه صاحيه من النوم  في يوم شمس اوي وسط اولاد كتير اوي في اوضح كل حاجه فيها ابيض بابتسم ابتسامه حلوه قوي وانا شايفه اصغر اولادنا نايم نفس نومتي .. وهو ييجي يصبح علي ونعد نغلس عالعيال عشان نلحق اليوم من اوله

#المشهد التاني
أنا سايقه عجله "أكيد ساعتها هابقي اتعلمت العجل " وباعمل سباق في  طريق كله شجر آه وتكون العجله بتاعتي وفيها سبت بشتري فيه ورد وفيها جرس وشرايط بينك وأنا لابسه ألوان ريترو من بتاعت السبعينات دي اخضر اصفر أو بابي كولرز

#المشهد التالت
أنا وانا قاعده في المكتبه الصغيرة بتاعتي"الركنه " و قاعده في ركن الحكايات ومتحمسه قوي وأنا باحكي الحكايه وبمثلها ولابسه لبس تنكري لساحره بيضاء وانا شايفه عيون الولاد متنحه من اللي انا بعمله ومتعلقه بي وأحس إنهم بجد مبسوطين ..
و هما مروحين عكس أول أما جم و سابوا مامتهم  يعيطوا بس عشان  هيمشو من عندي...حتي لو معنديش اولاد ساعتها هكون مبسوطه

#المشهد الرابع
كتب كتابي وناس كتييييييير مربعين عالارض واحنا كمان وأنا عيني مليانه دموع وعمالين يدعولنا بصوت عالي اوي "بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير "

#المشهد الخامس
في أول محاضرة هاديها في جامعة اجنبيه عن المرأة في الإسلام
أنا بحجابي زي ماهو ..

# أول توقيع لأول كتاب لي
وانا مرعوبه اوي..مش فاهمه خالص ..وفرحانه اوي اوي"أنا عارفه انكو هتقتلوني بس ده مش هيبقي دلوقتي غالبا
 بس استمروا في تشجيعكم لي :)


ملحوظه أنا لقيت التدوينه في دفاتر قديمه وهاسيبها زي ماهي بدون أي حذف أو اضافه ..:)

0 التعليقات: