الثلاثاء، 17 يوليو 2012

بالعكس

عكس كل مرة المرة دي مبسوطه
عكس كل مرة المرة دي مش هاقول لحد عشان مش عايزه حد يغلطني أو يرجعني عن قراري
عكس كل مرة أنا منتعشه ..رجعت لدروسي واقفه جمبي جامد
عكس كل مرة مش متغاظه ولا متضايقه ولا حتي مستنيه سؤال
عكس كل مرة مش مستنيه معايده 
عكس كل مرة أنا معترفه بغلطي بس الجديد إني مش زعلانه مني
عكس كل مرة أنا كل اللي في دماغي رمضان
عكس كل مرة أنا بحب نفسي أكتر أنا عايزلي الجنه
عايزه لناس تانيين بس عايزلي الجنه برده
عكس كل مرة معنديش مشكله في انصاف الحلول إذا كان البديل إني هضحك على نفسي
 عكس كل مرة كنت وحشاني   شويه
عكس كل مرة مش عايزه أكتب حاجه مفهومه ولا بوصل رساله معينه بالعكس
عكس كل مرة أنا بكتب كلامي للتوثيق  مش تفريغ كبت
عكس كل مرة أنا متفائله
عكس كل مرة أنا عارفه اني بنيادمه كويسه ..اني بحب ربنا بجد وإني مش عايزه ازعل حد بس كمان مش عايزه ازعلني
 عكس كل مرة أنا مؤمنه بجد وجد إن من يتق الله يجعل له مخرجا حتي لو مكنش المخرج اللي هو باصص عليه
عكس كل مرة لما بكتب الكلمتين اللي فوق دول مش حاسه انهم تمثيل أو تصنع قوي ..ايوه أنا مش كئيبه ولا مأساويه
عكس كل مرة عايزه اكتبهم واخبيهم وغالبا هنا المكان الوحيد اللي محدش هيشوفهم
عكس كل مرة ..بفكر في الموت أكتر من الحياه ومع ذلك أنا حابه الدنيا الحمدلله
عكس كل مرة بحاول ازعل منك عشان التوقيت مش عارفه  وحاسه إني بجد عايزه اشكرك بالذات عالتوقيت
عكس كل مرة أنا فعلا بحبك بكل افعالك المش مفهومه أو اللي أنا لوحدي فاهماها
وحتي لو بتمشي في اوقات مينفعش تمشي فيها
ومهما عملت ومهما قلت أنا عارفه إنك بني ادم طيب
ومهما قلت أنا عارفه اني بنيادمه طيبه أو مقدرش على الاقل اكون شريرة معاك وعارفه اني بشكل أو تاني ومهما حصل اني بانتمي ليك
مع إني مش شبهك
عكس كل مرة أنا عايزه اطمنك علي أنا كويسه جدا
عكس كل مرة أنا كويسه ودي حاجه مش مفهومه ..الحمدلله
؟؟هو أنا هموت يا ابو علي :(

0 التعليقات: