الاثنين، 2 مايو 2011

صباح جديد..


لا تتخيل اد ايه بنبسط لما تجيلي مكالمه تليفون غير متوقعه من حد بقالي كتير مسمعتش صوته
بتنتهي بيَّ دايما بحاله حماسه مفرطه...حماسه لي حاجه فكره جديده ..تدوينه ..جايز رسمه
مش عارفه أنا ليه بهتم بالعلاقة في حياتي بالشكل ده أنا من الناس اللي بيطلق عليهم
people oriented
بتأثر بالناس وبيأثروا في ..حاجات بسيطه بتنعشني جدا وبتنور يومي
زي ماحاجات صغيره قوي بتخوفني وبتجرحني

النهارده صحيت على صوت واحده صاحبتي من زمان مسمعتش صوتها
بغض النظر عن إنا فضلنا نتكلم ساعتين في موضوع شبه منتهي بس أنا استمتعت بس بسماع صوتها
وبيني وبينكم ساعات كنت بجادلها بس عشان اطول في الكلام
حسيت في صوتها بنبرة خوف كنت نسيته من مده
مش عشان أنا بقيت قويه ومبيهمنيش
بس عشان من مده جالي فقدان في الذاكره
مش فاكره حتى ده كان قرار إني أنسى ولا ده كان مجرد رد فعل طبيعي
طبيعي ان الجسم بعد فتره من الألم يبدأ يفرز مخدرات
في فرق كبير بين فقدان الذاكره والزهايمر وحاله التخدير
وفي كل الحالات دي أنا كل اللي هاممني إني مرتاحه
راحه جديره إنها تخليني ابقى أنا
أنا زي ماأنا حابه اكون
وتفضل الحاجات الصغيره والتفاصيل تفرحني

ايوه أنا عارفه إن يمكن تكون علاقتي بالناس غريبه جدا ..
طبيعي إن يكون كل الإنسان عنده دايرة أصحاب ومعارف وو الخ
وحاطط اولويات لناس عن ناس
بس الغريب أما يكون عندك دايرة واحده حاطط فيها كل الناس
كل واحد قريب بشكل معين ومفيش شكل مسيطر أو له اولويه عن التاني
كل واحد انت محتاجله بشكل معين
عامتا أنا عن نفسي بستمتع إني عندي حياة
حياة كل ركن فيها ليه بجد ريحه وطعم ولون مختلف
يمكن أنا محتاجه ده عشان أنا اصلا مليون شخصيه جوه بعض و أن ولا واحده فيهم تعرف التانيه
جايز...
اهم حاجه إني النهارده اتعلمت درس قديم قوي دايما بنساه
لوفي نجمه كنت حاطط عينك عليها امبارح شفتها ضلمت وبتقفل..متزعلش
استنى شويه غالبا هتلاقي مليون ورده مع شمس الصبح بتفتح
بس عشان تقولك أول ماتصحى من نومك
..صباح الخير

0 التعليقات: