الجمعة، 22 مارس 2013

بصي ..
أنا عارفه اني المفروض اكون جمبك واقولك أنك هتبقي أحسن واقولك أنك هتقومي وتبقي زي الفل
بس أنا مش عارفه ..
أنا مش عارفه أعمل حاجه غير إني اقفش عليكي
أنتي فرحانه ..أنتي عايزه تخلصي الدنيا بسرعه وتموتي وتروحي عند ربنا وأنا مش زعلانه بس
وأنا ؟؟
مش قلنا هنعمل حاجات حلوه والدنيا تخلص بسرعه ونقف تحت شجرة حلوه نستنى دورنا في الجنه ؟؟
مش قلنا هنروح سوى ونتمرجح وناكل ونشرب ونلبس فساتين من نور
مش قلنا هنكون سوى
بس مقلتليش إني هفضل هنا لوحدي
طب افرض بعد مامشيتي أنا وقعت ؟؟
طيب افرض مرحتش مكان ما انتي موجوده ؟
طيب افرض بقيت وحشه ودخلت النار ؟
اصلا النار دي وحشه اوي اوي دي فيها كل الناس الأشرار هناك.. وأنتي عارفه كده
اصلا أنتي ليه تمشي ؟ أنا دور الضحيه يعني أنا اللي دايما مستينه المأساة صح ؟
لو حد هيمشي لازم يكون أنا !!
أنتي ليه بتلعبي بالأدوار؟؟طب تصدقي فعلا اني مش مسمحاكي
على فكرة أنتي كمان زيهم كلهم كلكم كلبين وشرار وهرابين
وأنتي زيهم!
........

أنتي مش زي حد ..
اني احلي من احلي حد وأنتي لو مشيتي أنا اساسا ماليش ولا حد ! وأنتي عافه ده كويس
أنتي عارفه كل حاجه

أنا بحبك أنا هاعيش من غيرك بس أنا مش عايزه اعيش من غيرك يعني اصلا أنتي اللي بتهوني الدنيا ووحاشتها
مين هيكلمني عن ربنا زيك مين هاحكيله على حاجه فاحس انه خايف عليَّ من النار زيك ؟
ومين نفسه اكون معاه في الجنه جمبه زيك ؟
مان اصلا شايفني اوي من جوايا وعرفني بجد زيك !

طب مين لما ابقي هاعمل حاجه وحشه قوي وخايفه اقوله.. الاقيه بيكلمني عنه بترحيب وترغيب ويتشقلب عشان معملهاش لحد مااقولك "خلاص مش عامله حاجه اسكتي بقي الرساله وصلت ومع إنك مش فاهمه تضحكي عشان فهمتي إنك لتوك خدتي في ثواب وقربتيني سنتيمترللجنه

أنا عارفه أنك هتبقي مبسوطه هناك ..بس يعني مش قادرة تستني شويه معايا ونروح مش ده كان وعدنا اصلا  ؟
أنتي مش فاهمه .. أنا اتعودت اعيش الحياه من غير أي حد من غير كل حد!
حتي من غيرهم انما أنتي وامي ...
ممكن تفهمي؟؟؟
 الحياه اساسا صعبه وأنا بحاول اخلصها بس أنتي بتهوني كتير من غيرك ممكن أعمل ايه ؟؟
بصي خلاص أنا مش هتحايل عليكي
بس اعرفي إنك لو مشيتي هتاخدي حته مني وإنتي ماشيه وانا مش ضامنه ان بغيابك اتشجع عشان اخلص بسرعه كمان واجيلك عشان تبقي فاهمه يعني عشان عارفه دماغك !

أنا بطلت اقول الكلمه دي لكل حد عشان مابقتش عارفه ابدا الخير فين !,بس...
مها!!!!!!!! !! ماتمشيش ولو ولابد يعني ..خديني معاكي.

0 التعليقات: